Detta gäller oavsett om telefonen är inköpt via Tele2. De telefoner som är köpta via Tele2, är märkta med en Sweco-etikett på baksidan.
Supporten kommer att, så långt möjligt, vägleda om det är lönsamt att reparera en trasig enhet och kan ange ungefärliga priser på utbyte/reparation.
• Viktigt! Om du skall skicka in din telefon på utbytesservice, se till att du har stängt av funktionen ”Hitta min iPhone" på enheten innan den skickas in, se http://www.emrox.net/static/fmip/.
Har du köpt din telefon från Tele2 så gäller följande:
När du gjort en anmälan får du en motsvarande telefon inom 48 timmar tillsammans med ett returemballage. När du fått utbytestelefonen tar du ur ditt sim-kort, sätter in det i utbytestelefonen och skickar in din trasiga telefon snarast möjligt. Din trasiga enhet lagas och hamnar sedan i utbytespoolen.
När telefonen levereras från Tele2, är telefonen förkonfigurerad, samt har display och skalskydd monterat om möjligt. Sweco har valt att köpa in skydd av bättre kvalité, för att minska fukt och displayskador. Det är därför viktigt att du låter dessa sitta kvar.
Viktigt! Se även här till att du har stängt av funktionen ”Hitta min Iphone” på enheten innan den skickas in, då telefonen annars tappar sitt eventuella värde.
http://www.emrox.net/static/fmip/