Välj tjänst



Felanmälan mobil hårdvara Utbytesservice Avancerad Mobiltelefoni



Felanmälan mobil hårdvara Utbytesservice Standard Mobiltelefoni



Felanmälan tillbehör, headset m.m. Inskicksservice



AVSLUT


Gäller endast mobil (hårdvara). Avslut av abonnemang görs i UBW

Vald tjänst: Utbytesservice Avancerad


Utbytesservice gäller endast för nedan angivna modeller. För att felanmäla - klicka på den terminal som ärendet gäller.
För att felanmäla övriga produkter som t.ex. tillbehör eller andra produkter som inte omfattas av utbytesservice - klicka på ikonen ovan (Inskicksservice).
För att anmäla förtida avslut av en leasing - klicka på ikonen ovan (Avslut).

Information gällande Utbytesservice:

Vid registrering av ett ärende innan kl. 12 vardagar, skickas ersättningsenhet ut samma dag tillsammans med returhandlingar.
Den trasiga enheten skall skickas in i erhållet returemballage och vara Tele2 tillhanda inom 5 arbetsdagar.
Vid ej uppfylda villkor debiteras beloppet för en ny enhet av motsvarande modell.
Om produkten har skador p.g.a. yttre åverkan kommer du debiteras reparationskostnaden.

Att tänka på när du gör anmälan av Utbytesservice:

Att tänka på när du erhållit utbytesenhet och ska skicka in den trasiga enheten:

Modeller som omfattas av Avancerad tjänst


Vald tjänst: Utbytesservice Standard


Utbytesservice gäller endast för nedan angivna modeller. För att felanmäla - klicka på den terminal som ärendet gäller.
För att felanmäla övriga produkter som t.ex. tillbehör eller andra produkter som inte omfattas av utbytesservice - klicka på ikonen ovan (Inskicksservice).
För att anmäla förtida avslut av en leasing - klicka på ikonen ovan (Avslut).

Information gällande Utbytesservice:

Vid registrering av ett ärende innan kl. 12 vardagar, skickas ersättningsenhet ut samma dag tillsammans med returhandlingar.
Den trasiga enheten skall skickas in i erhållet returemballage och vara Tele2 tillhanda inom 5 arbetsdagar.
Vid ej uppfylda villkor debiteras beloppet för en ny enhet av motsvarande modell.
Om produkten har skador p.g.a. yttre åverkan kommer du debiteras reparationskostnaden.

Att tänka på när du gör anmälan av Utbytesservice:

Att tänka på när du erhållit utbytesenhet och ska skicka in den trasiga enheten:

Modeller som omfattas av Standard tjänst



Vald tjänst: Inskicksservice


Här kan du endast felanmäla dina övriga produkter som t.ex. headset eller övriga tillbehör

OBS! När du har gjort felanmälan via denna portal, förväntar sig verkstaden att du skickar in produkten för reparation.
För att felanmäla mobiltelefon - klicka på ikonen ovan (Utbytesservice)

För att anmäla förtida avslut av leasing - klicka på ikonen ovan (Avslut)

Klicka här för att felanmäla ditt headset/tillbehör


Vald tjänst: AVSLUT


Här kan du anmäla förtida avslut av leasing. Anmälan gäller endast mobil (hårdvara)

!!OBS!! Avslut av abonnemang görs i UBW !!OBS!!


OBS! När du gjort anmälan via denna portal skall den anmälda enheten skickas in med erhållet frakthandling och vara Tele2 tillhanda inom 5 arbetsdagar.
Ni får endast använda frakthandlingen till att skicka in den anmälda telefonen i försändelsen dvs. IMEI-nummer på såväl fysisk enhet och ärende bör stämma överens.
Vid ej uppfyllda villkor debiteras en hanteringsavgift och enheten returneras utan åtgärd. Tele2 tar ej ansvar för felskickade produkter.
Om du har klickat på fel tjänst och vill felanmäla din mobiltelefon - Vänligen klicka på ikonen ovan (Utbytesservice)

Klicka här för att anmäla avslut av din Mobil